A Twin Peaks cm filmsorozat krljrsa - 8. rsz
Tcsi va Judit 2005.07.29. 14:59
"Mintha megllt volna az id"
„Mintha megllt volna az idõ"
A hangulat, ami Twin Peakshez kthetõ, mintha idõtlen lenne. Ebben nagy szerepe van a dszletnek, a ruhknak s termszetesen a zennek. A kzpiskols lnyok itt nem hordanak rzsaszn csipkt, mint a Veszett a vilgban, mindenki nagyon termszetes s nagyon konzervatv, Audrey pldul mintha az tvenes vekbõl lpett volna elõ mohairpulvereivel s rakott szoknyival. A helysg frfilakossga az Amerikai lom hõseit idzi, a hatrvidkek meghdtinak leszrmazottai lnek itt. Szerencsre itt nincs rock- s diszkzene, csak Badalamenti van, minden mennyisgben. Szlogenn vlt (a „Ki lte meg Laura Palmert" mellett) az „s mindig szl a zene…" mondat, mert ebben a filmben nincs csnd. Minden tmnak megvan a maga zenei motvuma, az varildik, halkul, erõsdik, szrevtlenl tszvi az elbeszlst. A dal Lynchnl vezrmotvum, hatkony s erõteljes, ellenttben az tlagos tvs produkcikban alkalmazott felletes, sszevissza hasznlt, tvett zenei sikerekkel (Miami Vice, FBI Story stb.).A zene olyannyira ktõdik Twin Peakshez, olyannyira realisztikus, ott lõ, hogy Audrey Horne ezt hallgatja, erre tncol, a Roadhouse-ban az eredeti nekesnõ lp fel. Ez a zene Twin Peaks zenje, a hegyek, a vzess s a dmonok is.
|